21 augusti 2024
Kommun & politik

1 200 kommuninvånare får chansen att delta i SCB:s medborgarundersökning och göra sin röst hörd

Har du någonsin funderat på hur det är att bo i Falköpings kommun och vad som skulle kunna bli bättre? Nu har du chansen att påverka framtiden! Genom att delta i SCB:s medborgarundersökning, som genomförs på uppdrag av Falköpings kommun, får du en unik möjlighet att uttrycka dina åsikter om kommunen och bidra till att forma besluten som påverkar ditt dagliga liv. Kanske är du en av dem som snart får ett brev från SCB i brevlådan.

Närbild på en hand som håller i en penna och fyller i en pappersenkät.

Varför är ditt deltagande viktigt?

Några av de områden som undersöks är skola och omsorg, boende och boendemiljö, trygghet i samhället, jämlikhet och integration samt förtroende. Dina svar är avgörande för att ge en rättvis bild av hur invånarna i Falköpings kommun verkligen upplever sin vardag. Ju fler som deltar, desto bättre och mer representativa blir resultaten – och därmed också underlaget som dina kommunpolitiker använder för att fatta viktiga beslut. Det handlar om allt från hur resurser ska fördelas till vilka satsningar som ska prioriteras i framtiden. Dina åsikter räknas!

Tryggt och anonymt

Ingen i din kommun kommer att kunna se vad just du har svarat, och resultaten sammanställs så att de inte kan kopplas till enskilda personer. Ditt deltagande är både säkert och anonymt.

Så varför vänta?

Genom att delta bidrar du till att göra din kommun bättre. Tveka inte att ta denna möjlighet att påverka och vara en del av den förändring du vill se. Ditt perspektiv är värdefullt, och tillsammans kan vi göra Falköpings kommun till en ännu bättre plats att bo och leva på.